Kodėl nuomonės formuotojas susimauna

Anokia čia paslaptis, kad tūkstančius sekėjų turintys nuomonės formuotojai ryškiai prisideda populiarindami įvairiausius produktus ar paslaugas. Renkantis, kam patikėti apie juos kalbėti, galimi bent du keliai. Pirmas – reklamą užpirkti pas visus sekamiausius – bus brangu, bet matoma, žiūrovams gal kiek įkyrės, bet jų galvose tikrai įstrigs ir, jei visi užsakytieji įtikinamai džiaugsis produktu, suveiks, auditorijai norėsis išbandyti. Antras – išsirinkti tą vieną vienintelį žmogų ar kelis nuostabiausius, kurie geriausiai atstovautų tavo įmonės ar produkto nešamą naudą, vertę, atitiktų kuriamą įvaizdį.

Tik bėda, kad Lietuvoje ne taip ir retai pasigirsta: kaip tu gali reklamuoti tai, ko pats tikrai nedarai, kuo netiki? Kaip savo įmonės vardą gali patikėti kalėjusiam, pagautam prie vairo su 3,25 promilėmis, kam tau reikia kaimynus plūstančio ir pan. Visuomenė ūžia, tu prašai sustoti – gana, tiek to, reklamą pratęsime kitą kartą. Lietuva – per maža, kad tavo pasamdyto influencerio nusižengimai praslystų pro už ekrano sėdinčių teisėjų akis. Padėta kaip ant lėkštutės. O tau tokių skandalų šiuo metu nereikia. Tai kaip išsirinkti nuomonės apie tave ir tavo produktą ar paslaugą formuotoją?

Norisi susitarti su visuomenės veikėju, kuris žmonėms patiktų, kurį žmonės mylėtų, mėgdžiotų, siektų gyventi panašiai kaip jis. Ir norisi, kad tam veikėjui tavo produktas ar paslauga tiktų, kad jis norėtų reklamuoti ir tai darytų nejučia savo kasdienybėje, tavo produktą mėgtų, naudotų, kad reklama nebūtų surežisuota, kad žiūrintys nė kiek neabejotų gauta informacija. Reklamuoti kasdienybėje, buityje – šių laikų norma. Susakai svarbiausius produkto ar paslaugos privalumus ir paleidi influencerį jo valiai, nuotaikai – kaip bus reklamuojamas tavo produktas ar paslauga, dažnai sužinosi ne vip sąlygomis, o kartu su visa sekėjų bendruomene. Todėl turime kelis patarimus, kaip sau nepaspęsti spąstų ir į ką atkreipti dėmesį renkantis žmogų.

Prieš atiduodamas reklamuoti, panaršyk nuomonės formuotojo socialinių tinklų istoriją. Kaip, kokiu tonu, apie ką jis šneka ne pastarosiomis dienomis, o bent pastaruosius metus, ar jo kalbos sutampa su tavo perduodamomis vertybėmis, ar tau patinka jo tonas (nuolankus, mandagus, agresyvus, gal net įžeidžiantis, greitas, įsakmus – koks būtų palankiausias tavo produktui ar paslaugai?).

Neužlipk ant grėblio galvodamas, kad bus geriausias tas žmogus, kuris turi daugiausiai sekėjų. Nieko panašaus – jei kalbos apie tavo produktą ar paslaugą tokio žmogaus lūpomis atrodys juokingai, nesinorės tikėti ir pirkti.

Patikrink, kiek žmogaus kuriamas turinys sulaukia atsako, dėmesio, auditorijos įsitraukimo, palaikymo. Ar ta auditorija auga, ar tie patys sekėjai išlieka ir yra įtraukiami jau ilgą laiką? Ar ta auditorija atitinka tavo prekės auditoriją?

Ar tavo pasirinktas žmogus aktualus įvairiose socialinėse platformose? Kuo daugiau kanalų, tuo daugiau žinomumo.

Kaip dažnai šis žmogus kelia turinį ir kokio lygio tas turinys yra? Aukštos kokybės turiniu žmonės dažniau dalinasi.

Su kokiais prekių ženklais šis žmogus dar dirba? Ar nesikerta tavo ir kitų jo klientų vertybės? Įdomu tai, kad kuo mažiau skirtingų ženklų žmogus reklamuoja, tuo auditorija įdėmiau žiūri, neišjungia, labiau pasitiki.

Ar tas žmogus geba kurti įdomias istorijas ir reklamuoti patraukliu, unikaliu stiliumi? Rinkitės jums priimtiną žmogaus charakterį su visais jo pliusais ir ydomis, kad net ir skandalingi jo pasirodymai viešumoje nesutrikdytų jūsų tikslo, kad nebūtų per didelių netikėtumų, kad ir pasitaikantys išsišokimai jums neštų naudą. Itin dažnai pasitaiko, kad ne pasirinktas žmogus susimauna, o jį besirenkantys. Keldami per didelius lūkesčius.